Pārlekt uz galveno saturu

Aptauja: zemāka cena ir galvenais faktors nomas auto izvēlē

Lielākajai daļai jeb 75% Latvijas iedzīvotāju svarīgākais auto nomas izvēles kritērijs ir cena. Tas noskaidrots uzņēmuma "Booking Group Corporation" platformas EconomyBookings.com pasūtītajā iedzīvotāju aptaujā, kas veikta šā gada aprīlī.

Lai nodrošinātu labāku klientu pieredzi, "Booking Group Corporation" nolēma vaicāt ekonomiski aktīvo iedzīvotāju viedokli, skaidrojot svarīgākos kritērijus, pēc kuriem cilvēki izvēlas auto nomas pakalpojumus un ar kādām problēmām viņi ir saskārušies, nomājot auto ārvalstīs.

Populārākais kritērijs, pēc kura Latvijas iedzīvotāji izvēlas auto nomas pakalpojumus, ir cena. Interesanti, ka šis rādītājs ir vienlīdz svarīgs gan vīriešiem, gan sievietēm. Vislielākā uzmanība cenai tiek pievērsta jaunākajā vecuma grupā no 18 līdz 29 gadiem, kur 84% norādīja cenu kā galveno izvēles kritēriju.
Otrs būtiskākais faktors ir auto saņemšanas un atdošanas vietas ērtības, ko pauduši 55% respondentu. Šis kritērijs ir īpaši nozīmīgs vecuma grupā no 60 līdz 74 gadiem, kur 62% uzsvēra tā svarīgumu.

Trešajā vietā ir auto lietošanas nosacījumi, tos par svarīgiem minējuši 43% aptaujāto, savukārt 30% būtisks ir auto apdrošināšanas segums. Šeit novērojamas atšķirības starp dzimumiem - sievietes vairāk uzsver apdrošināšanas nozīmīgumu (40%), salīdzinot ar vīriešiem (22%).

Citi kritēriji, piemēram, mājaslapas lietošanas ērtība, daudzvalodu atbalsts un atsauksmes, ir mazāk nozīmīgi, bet joprojām spēlē lomu auto izvēlē, it sevišķi jaunākajai vecuma grupai.

Vaicājot par problēmām, ar kurām saskārušies iedzīvotāji, nomājot auto ārvalstīs, noskaidrots, ka gandrīz pusei jeb 48% iedzīvotāju nomas pakalpojumi sniegti bez jebkādiem sarežģījumiem. Tomēr no tiem, kas ir saskārušies ar problēmām, visbiežāk tās bija - pārāk dārgs nomas auto piedāvājums (23%) un zemas kvalitātes auto piedāvājums (14%).

Iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 29 gadiem visbiežāk sūdzējās par pārāk dārgu nomas auto piedāvājumu (38%), kā arī par tehniskām problēmām nomas laikā (18%). Savukārt respondenti vecuma grupā no 50 līdz 59 gadiem vairāk izcēla zemas kvalitātes auto piedāvājumu (22%).

Mazāk izplatītas problēmas, ar kurām saskārušies aptaujātie, ietver ceļu satiksmes negadījumus (2%), auto apzagšanu (3%) un neveiksmīgus nomas auto apdrošināšanas gadījumus (4%).
"Aptaujas dati sniedz vērtīgu ieskatu auto nomas pakalpojumu sniegšanā, lai pielāgotu savus piedāvājumus atbilstoši klientu vēlmēm un vajadzībām. Dati ļauj secināt, ka Latvijas iedzīvotāji, izvēloties auto nomas pakalpojumus, vislielāko nozīmi piešķir cenai un ērtībai, bet nomājot auto ārvalstīs, visbiežāk saskaras ar pārāk dārgu nomas piedāvājumu un zemas kvalitātes automašīnām. Kā tiešsaistes auto nomas platforma, mēs nemitīgi strādājam pie tā, lai nodibinātu sadarbību ar labākajiem automašīnu piedāvātājiem, tādējādi nodrošinot vienmēr augstu pakalpojumu kvalitāti, pieejamību un iespējami labāko klientu pieredzi," saka "Booking Group Corporation" valdes priekšsēdētājs Alens Baibekovs.

Par "Booking Group Corporation" (EconomyBookings.com)
Latvijā izveidotais uzņēmums SIA "Booking Group Corporation" pārstāv tiešsaistes platformu EconomyBookings.com, kas ir viens no pasaules līderiem tiešsaistes auto rezervēšanas tirgū, nodrošinot automašīnu rezervācijas pakalpojumus vairāk nekā 20 000 nomas vietās 180 pasaules valstīs Eiropā, Ziemeļamerikā un Dienvidamerikā, Āzijā, kā arī Austrālijā un Okeānijā. Uzņēmumam ir vairāk nekā 800 partneru visā pasaulē, tajā skaitā pasaules lielākie auto nomas uzņēmumi, piemēram, "Sixt", "Hertz", "Enterprise Holdings", "Dollar Thrifty" un daudzi citi, kas ļauj piedāvāt plašu transportlīdzekļu klāstu. Katru gadu "Booking Group Corporation" uzlabo ilgtspējīgas attīstības stratēģiju, lai kļūtu par vienu no lielākajiem reģionālajiem tehnoloģiju uzņēmumiem. Uzņēmuma apgrozījums 2023.gadā pārsniedza 170 miljonus eiro; peļņa - 2,07 miljoni eiro.

Papildu informācija:
Šarlote Lamberte
Projektu vadītāja
Tel.: 26377733
e-pasts: sarlote.lamberte@olsen.lv