Ar Eiropas Biznesa atbalsta tīkla palīdzību praktiskajā mentoringa darbnīcā izstrādā mājaslapu eksportam
21.07.2025

Uzņēmums SIA “PakMarkas” ir viens no produktu marķēšanas, inženierpakošanas un ražošanas automatizācijas risinājumu līderiem Baltijas valstīs. Tas specializējas poligrāfijā, iepakošanas un marķēšanas iekārtu pārdošanā, iekārtu rezerves daļu pārdošanā, servisa pakalpojumos un remontā, iepakojuma materiālu tirdzniecībā. Tomēr galvenais darbības virziens ir poligrāfija – pašlīmējošās etiķetes ruļļos, termotransferu etiķetes, uzlīmes un anotācijas dažādu veidu etiķu un citu iepakojuma preču ražošanai un pārdošanai.
SIA “PakMarkas” visā darbības laikā uzrāda labus izaugsmes rezultātus, pēdējo divu gadu laikā pārdošanas apjomiem pārsniedzot 6,0 miljonus eiro. Viens no izaugsmes virzieniem ir eksports un tā paplašināšana, meklējot jaunus virzienus.
Eiropas Biznesa atbalsta tīkla (EEN) ietvaros LTRK kopā ar Starptautiskā biznesa un komunikācijas konsultanti Jūliju Sovani rīkoja praktisko mentoringa darbnīcu programmā “Eksportspējīga mājas lapa”, tās mērķis bija praktiski sagatavot eksporta mājaslapu Skandināvijas tirgum, radīt izpratni par B2B mājaslapas principiem, analizējot Skandināvijas tirgus prasības, tendences un iespējas. Tā kā Skandināvija bija viens no SIA “PakMarkas” iekārotajiem ekporta virzieniem, praktiskās darbnīcas ietvaros tika izveidota uzņēmuma profilam atbilstoša un pielāgota B2B mājaslapa, kas vērsta uz Igauniju un Ziemeļeiropas tirgu. Darbs tika veikts ne tikai ar satura uzlabošanu, bet arī SEO vidē, lai mājaslapa būtu redzama un atrodama konkrētajā valstī.
Rezultātā – eksports 2024. gadā pieaudzis par 40%, sasniedzot 240 000 eiro. Un process turpinās, klientu bāzei pamazām palielinoties. Savas vietas atrašana Zviedrijas tirgū vēl uzņem apgriezienus, taču ar izveidotās mājaslapas palīdzību jau izdevies atrast sadarbības partneri un izveidot kontaktus eksportam uz Igauniju.
SIA “PakMarkas” vadītājs Viktors Grigorjevs stāsta: “Tā kā vietējais tirgus ir ļoti mazs, mums ir uzstādīti mērķi iet uz eksportu. Lai to izdarītu, mums vajadzēja atbilstošu platformu. Mēs izdomājām, ka jāiet uz Ziemeļvalstu tirgu ar jaunu brendu untas veiksmīgi sakrita ar apmācībām Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamerā. Tā arī tika radīts Stensen un mājaslapa, kuras galvenais mērķis bija Zviedrijas tirgus, bet veiksmīgi sākām darboties Igaunijā un meklēt partnerus Somijā un Norvēģijā.”
Mentoringa darbnīcas īstenoja Eiropas Biznesa Atbalsta tīkls un tās tika finansētas Single Market Programme periodā 2021–2025.
Jaunākās ziņas

24.07.2025
LTRK aicina darbā biedru attiecību vadītāju Rīgā
Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK) ir nevalstiska, politiski neitrāla, brīvprātīga visu Latvijas teritoriju aptveroša dažādu nozaru Latvijas uzņēmumu apvienība, ...

24.07.2025
LTRK: Arī Eiropas uzņēmēju organizācijas vienojušās par kopīgu pozīciju aizsardzības jautājumā
Latvijas lielākā uzņēmēju biedrība Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK) informē, ka Eiropas Tidzniecības un rūpniecības kameru asociācija Eurochambres nākusi ...

21.07.2025
LTRK aptauja: Uzņēmēju vislabāk novērtētā publiskās pārvaldes institūcija, ar kuru tie saskaras, ir CSDD, bet vissliktāk – būvvaldes.
Latvijas lielākā uzņēmēju biedrība Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK) ir apkopojusi uzņēmēju viedokļus par sadarbību ar publiskās pārvaldes institūcijām ...