DigiS

About project
Droni un to programmatūra spēj tvert attēlus, veidot kartes un 3D modeļus, un analizēt datus visās tautsaimniecības nozarēs: lauksaimniecībā, būvniecībā, rūpniecībā, pakalpojumu sniegšanā utt. Lai gan droni ir viena no inovatīvākajam tehnoloģijām ar lietojumprogrammām dažādās nozarēs un uzņēmumos, drona programmatūras programmētāja vai drona operatora saistītie profili joprojām nav iekļauti valsts kvalifikācijas sistēmās, un nepieciešamās digitālās prasmes daudzās ES valstīs vēl netiek mācītas profesionālās izglītības iestāžu programmās.
Virtuālā realitāte jau tagad ir viena no labākajām jaunajām tehnoloģijām, ko galvenokārt izmanto izklaides nozarē. Tomēr VR ir milzīgs potenciāls arī ārpus izklaides nozares, piemēram, arhitektūras un būvniecības, veselības aprūpes, izglītības, automobiļu rūpniecības, aviācijas, ražošanas, tūrisma, mazumtirdzniecības un citās jomās.
Projekts ir akcentēts uz dronu un virtuālās realitātes (VR) sektoriem, kas ir visstraujāk augošie sektori starp jaunajām viedajām tehnoloģijām (Industrija 4.0), kam ir milzīgs attīstības potenciāls daudzās nozarēs, kas dod ieguldījumu gan Eiropas ekonomikai, gan sabiedrībai. Šie divi sektori dos ieguldījumu jaunu uzņēmumu un darbavietu izveidē, vides aizsardzībā un dzīves kvalitātes uzlabošanā. Eiropas dronu perspektīvas pētījumi paredz: “Sagaidāms, ka 20 gadu laikā, Eiropas dronu sektors tiešā veidā nodarbinās vairāk kā 100 000 cilvēku un to ekonomiskā ietekme gada laikā pārsniegs 10 miljardus eiro, galvenokārt pakalpojumu sniegšanas nozarē.” ((European Commission, Internal Market – http://ec.europa.eu/growth/sectors/aeronautics/rpas_en).)
Project activities
Project objectives:
- Create a new European vocational qualification standard for these occupations:
-) drone programmer & operator,
-) virtual reality applications programmer & developer. - To develop/improve curricula for the new qualifications, and prepare grounds for the delivery by VET providers;
- Pilot the new curricula in the addressed qualification fields to obtain feedback from target groups and assess the quality of the new program;
- Obtain recognition of the new qualifications in as many EU countries as possible, to enable international mobility of the workforce and the new curricula integration into the VET programs of public and private VET providers in initial and continuing education;
- Evaluate the project pilots and share experience among partners.
Partner countries
Czech Republic, Spain, Austria, Slovakia, Latvia
Partner organizations
- Lead Partner:
- Hospodarska Komora Ceske Republiky (Czech Republic)
Partners:
- The Latvian Chamber of Commerce and Industry (Latvia)
- Cambra Oficial De Comerc I Industria De Terrassa (Spain)
- Tehnologicke Centrum Akademie Ved Ceske Republiky (Czech Republic)
- Czech VR Agency, s.r.o. (Czech Republic)
- Robodrone Industries s.r.o. (Czech Republic)
- European Center of Entrepreneurship Competence & Excellence (Austria)
- Smichovska Stredni Prumslova Skola (Czech Republic)
- Estudio Agora SAU (Spain)
- Slivenska Obchodna A Priemyselna Komora (Slovakia)
- Spojena skola (Slovakia)