Kā turpinās Latvijas Labums

“Latvijas Labums” kustība šajos gados ir kļuvusi par zīmolu ar emocionālu vērtību. Tā ir vienlaikus ekonomiska platforma, komunikācijas instruments un sabiedriska kustība, kas aizstāv vietējo, atbalsta savējos un iedvesmo rīkoties. Tā pierādījusi, ka nacionāls lepnums un mērķtiecīga rīcība var būtiski mainīt patēriņa paradumus un nostiprināt vietējās uzņēmējdarbības pozīcijas ilgtermiņā.

TV raidījums “Latvijas Labums” ir organiska daļa no kustības, lai stiprinātu sabiedrības izpratni par vietējo uzņēmēju nozīmi un veicinātu piederības sajūtu Latvijā radītajam. Šodien, vairāk nekā desmit gadus vēlāk, tas kļuvis par paliekošu vērtību, kas ne tikai popularizē Latvijas produktus un pakalpojumus, bet arī kalpo kā stabils komunikācijas formāts starp uzņēmējiem, sabiedrību un politikas veidotājiem. Raidījuma formāts ir sarunas starp uzņēmējiem ekspertiem, politiķiem, pievēršoties tēmām, kā nozaru iespējas un problemātikas, kas saistīta ar vietējo un eksporta tirgu attīstību.

Raidījums sabiedriskajā televīzijā ir skatāms katru ceturtdienu ar atkārtojumu sestdienās, ir 1 stundu garš, un tā vadītājs ir LTRK valdes priekšsēdētājs Jānis Endziņš.

Turpinot kustības “Latvijas Labums” vērtības un paplašinot atbalsta iespējas vietējiem ražotājiem, tika izveidots virtuālais gadatirgus – www.latvijaslabumstirgus.lv. Tā ir digitāla platforma, kas ļauj amatniekiem un mājražotājiem no visas Latvijas piedāvāt savus izstrādājumus tiešsaistē, nezaudējot tirgošanās tradīciju būtību.

Virtuālā tirgus ideja radās, balstoties uz Latvijas gadatirgus kultūras un sabiedriskās dzīves nozīmīgumu – tāpat kā Dziesmu un Deju svētki vieno dziedātājus un dejotājus, arī tradicionālais Brīvdabas muzeja gadatirgus katru gadu pulcē līdz pat 800 tirgotāju un vairāk nekā 40 000 apmeklētāju no visas Latvijas. Tā ir ne tikai tirgošanās, bet arī kultūras un tautas amata prasmju satikšanās vieta.

Ņemot vērā gan laikmetīgās patērētāju paradumu maiņas, gan nepieciešamību nodrošināt nepārtrauktību ārpus klātienes pasākumiem, tika radīts latvijaslabumstirgus.lv – digitāls alternatīvs tirgus laukums, kur:

  • ikviens amatnieks vai mājražotājs var bez starpniekiem izveidot profilu un piedāvāt savus darbus;
  • pircēji var ērtā, drošā un pārskatāmā veidā iegādāties Latvijā radītus produktus, atbalstot vietējos ražotājus;
  • tiek saglabāta tirgus sajūta un attiecību tuvums, kas raksturīgs tradicionālajam gadatirgum.

Virtuālais tirgus ir vēl viens apliecinājums tam, ka kustība “Latvijas Labums” spēj pielāgoties laikmetam, vienlaikus saglabājot būtību, saturu un vērtības – godāt vietējo darbu, veicināt Latvijas uzņēmējdarbību un stiprināt kultūras un amatniecības ilgtspēju digitālajā vidē.

Kopumā “Piena mēnesis” kampaņa kalpo kā spilgts piemērs tam, kā kustība “Latvijas Labums” apvieno komunikāciju, vērtības un praktisku rīcību vienotā platformā, sasniedzot gan emocionālu, gan ekonomisku rezultātu.

Viens no Latvijas Labums kustības instrumentiem vietējo uzņēmumu atpazīstamības veicināšanā ir svētku dāvanu katalogs, kas tiek sagatavots un izplatīts pirms lielākajiem gada svētkiem – Ziemassvētkiem un 18. novembrī uz Latvijas valsts svētkiem.

Šī iniciatīva apvieno divas būtiskas vērtības – iespēju uzņēmumiem popularizēt savus Latvijā radītos produktus, kā arī sniegt patērētājiem vai uzņēmumu iepircējiem kvalitatīvu un viegli pārskatāmu piedāvājumu svētku dāvanu izvēlei, vienlaikus atbalstot vietējo ražošanu.

Koncepcija un norise:

  1. Katalogs tiek pielāgots konkrētajiem svētkiem, piedāvājot tematisku un aktuālu dāvanu klāstu;
  2. Dalībai var pieteikties jebkurš Latvijas uzņēmums, kas atbilst Latvijas Labums kritērijiem – t.i., produkts radīts Latvijā;
  3. Katalogs tiek izsūtīts visiem LTRK biedriem apmēram divus mēnešus pirms attiecīgajiem svētkiem, kā arī publicēts sociālajos medijos, tā nodrošinot plašu sasniedzamību mērķauditorijai.

Dāvanu katalogs ir kļuvusi par tradicionālu un gaidītu aktivitāti, kas palīdz uzturēt nemainīgu kustības aktualitāti visa gada garumā, vienlaikus stiprinot praktisku un ekonomisku atbalstu vietējiem uzņēmumiem.