Paveiktais interešu pārstāvība
1. Nodokļu politika un saistītie jautājumi.
No 2021. gada par 1% samazināta VSAOI likme, kas mazina kopējo nodokļu slogu uzņēmumiem un pietuvina Latvijas nodokļu konkurētspēju citām Baltijas valstīm. Pie tālākas darbaspēka nodokļu un saistīto izmaksu samazināšanas darbs turpinās un paredzamas būtiskas izmaiņas no 2025.gada. No 2022.gada 1.jūlija palielināts ar nodokļiem neapliekamais minimums uz 500 euro (līdz tam 350 euro). No 2023. gada 1. janvāra vecāku pabalsta saņēmēji, kuri strādā un neatrodas bērna kopšanas atvaļinājumā, saņem vecāku pabalstu 50 procentu apmērā no aprēķinātā (iepriekšējo 30% vietā). No 2024.gada ar iedzīvotāju ienākuma nodokli neapliek darba devēja izdevumus par augstākās izglītības apmaksu, kā arī izdevumus par attālinātā darba izdevumu apmaksu. No 2024.gada palielināts PVN slieksnis līdz 50 000 euro (40 000 euro vietā). Panākta UIN reinvestētās peļņas modeļa nepārskatīšana. Atgriezta vienota MUN likme 25% apmērā (iepriekš diferencētā likme 25% un 40%).
2. Enerģētika un atbalsts energoresursu cenu krīzē.
No 2021. gada izskaņas uzņēmējiem pieejams atbalsts energoresursu cenu sadārdzinājuma kontekstā ar kopējo summu virs 500 miljoniem euro. Līdz 2023. gada 30. aprīlim juridiskām personām pilnībā tiek kompensēta elektroenerģijas sistēmas pakalpojuma maksa. Tāpat visiem juridiskajiem lietotājiem valsts kompensē elektroenerģijas izmaksu pieaugumu 50% apmērā virs elektroenerģijas cenas 160 eiro/MWh. Pateicoties LTRK tika pilnveidoti kritēriji un paplašināts atbalsta saņēmēju loks energoietilpīgajiem rūpniecības uzņēmumiem un panākta ilgstoši apgrūtinošās OIK sistēmas pilnīga atcelšana. 2023.gadā panākta vēsturiski netaisnīgās sadales tarifu metodikas pārskatīšana, izslēdzot mājsaimniecību izdevumu šķērssubsidēšanu uz uzņēmumu rēķina.
3. Konkurences neitralitātes veicināšana.
Līdz 2023. gada izskaņai LTRK sniegusi teju 150 atzinumus par valsts un pašvaldību kapitālsabiedrību ietekmi uz godīgu konkurenci tirgū, kā rezultātā izbeigta vairāku konkurenci kropļojošu kapitālsabiedrību vai atsevišķu to biznesa virzienu darbība. Pēc LTRK nodibinājuma “Krišjāņa Valdemāra fonds” pasūtījuma veikts pētījums “Administratīvi teritoriālā reforma kā piemērots brīdis, lai pārskatītu pašvaldību dalības komercdarbībā tiesisko pamatotību, kā arī novērstu iespējamos konkurences kropļojumus”, sekmējot publisku diskusiju par valsts un pašvaldību kapitālsabiedrību darbību. LTRK aktivitātes konkurences neitralitātes jautājumos gan aktualizējušas jautājumu par valsts kapitālsabiedrību efektivitāti, gan vajadzīgajiem Konkurences padomes instrumentiem, lai panāktu neefektīvu un nepamatotu valsts un pašvaldību iesaisti komercdarbībā.
4. Eiropas Savienības fondu ieviešana.
Nodrošināta uzņēmēju interešu pārstāvība gan aktuālā plānošanas perioda, gan Atveseļošanas un noturības mehānisma finansējuma programmu sagatavošanā, būtiski palielinot uzņēmējdarbības aktivitātēm pieejamo finansējuma daļu. Panākti Starptautiskās konkurētspējas programmas pilnveidojumi, plaši izmantotas programmas gan energoefektivitātes, gan digitalizācijas veicināšanai. Tiešas sadarbības dibināšana ar atbildīgajam Eiropas Komisijas institūcijām, lai novērstu nekonkurētspējīgu nacionālo kritēriju ieviešanu. Pēc ilgstošiem LTRK centieniem Atveseļošanas un noturības mehānisma atbalsta programmās iekļauta arī tirdzniecības nozares pieeja energoefektivitātes veicināšanas programmām.
5. Covid-19 atbalsta instrumenti un ierobežojumi.
2020. gada sākumā panācām, ka Covid-19 atbalsta instrumenti būs pieejami visiem uzņēmumiem un visām nozarēm, kā arī 2021. gadā panācām atbalsta programmu turpināšanos. 2022. gada sākumā, pateicoties LTRK aktīvai iesaistei, tika nolemts, ka tiek atcelta virkne nekonkurētspējīgu Covid-19 ierobežojumu, kas bremzētu valsts ekonomisko attīstību.
Darbnespējas lapu regulējums.
Panācām, ka nosaka īsāku periodu, kad ārstniecības personai jāievada e-veselības sistēmā personai izsniedzamā darbnespējas lapa gadījumā, ja to tehnisku iemeslu dēļ nevar reģistrēt e-veselības sistēmā dienā, kad persona vērsusies ārstniecības iestādē un konstatēts attiecīgais darbnespējas gadījums, mazinot to uz divām darbdienām līdzšinējo piecu darbdienu vietā.
Ieturējumu apmērs.
Lai mazinātu ēnu ekonomiku, tostarp arī veicinātu uzturlīdzekļu nemaksātāju atgriešanos legālā darba tirgū, tika panākti grozījumi Civilprocesa likumā, kā rezultātā lielākajai daļai parādnieku paliek vairāk līdzekļu sevis un savu apgādājamo uzturēšanai pēc piedziņas ieturējumu veikšanas nekā līdz šim, jo tiek samazināts ieturējumu apmērs.
VID reforma.
Panācām, ka tiek veikta VID institucionālā reforma, nodalot pakalpojumu un “policejiskās” funkcijas. Reformas ietvarā tika lemts, ka Finanšu ministrijai sadarbībā ar Iekšlietu ministriju līdz 2026. gada 31. decembrim nepieciešams izvērtēt iespējamos risinājumus Nodokļu un muitas policijas institucionālās pakļautības varbūtējai maiņai, ņemot vērā Eiropas Savienības praksi, nepieciešamos resursus, riskus un ieguvumus, kā arī identificējot nepieciešamās darbības, un finanšu ministram informatīvo ziņojumu par izvērtējuma rezultātiem iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā.
4 dienu un 32 stundu darba nedēļa.
Novērsām pilsoņu iniciatīvas par 4 dienu un 32 stundu darba nedēļu tālāku izskatīšanu Saeimā.
De-riskinga stratēģija.
LTRK sniedza priekšlikumus Finanšu ministrijai saistībā ar de-riskinga stratēģijas izveidi, kā rezultātā tika aktualizēti jautājumi saistībā ar gadījumiem, kad uzņēmumiem netiek atvērts bankas konts vai arī pēkšņi tiek pārtraukta sadarbība, taču no bankas puses netiek sniegti nekādi paskaidrojumi šāda lēmuma pieņemšanai, kā arī pārregulācijas mazināšanu, caurlūkojot tās prasības, kur Latvija pārsniedz Eiropas Savienības noteiktās minimālās prasības.
Izglītība.
LTRK aktīvi iesaistās Cilvēkkapitāla attīstības stratēģijas izstrādē, kā arī augstākās izglītības institucionālās finansēšanas un akreditācijas plānu un noteikumu izstrādē, novēršot kļūdas un veicinot, ka pieejamais finansējums tiek izmantots pēc iespējas lietderīgāk.
Valdības deklarācija un Valdības rīcības plāns.
LTRK aktīvi līdzdarbojās Valdības deklarāciju un VRP izstrādē, nosakot biznesa videi nozīmīgus virsmērķus.
Darba spēka pieejamība.
Ministru kabinets apstiprināja grozījumus Ielūgumu apstiprināšanas un uzaicinājumu noformēšanas kārtībā, atvieglojot prasības saimnieciskās darbības veicējiem, kuri plāno Latvijā nodarbināt ārzemju darbiniekus profesijās, kas Latvijā nav reglamentētas. LTRK panāca, ka ārvalstu darbaspēkam no trešajām valstīm tiek noteikta ne mazāka par nozarē mēneša vidējo bruto darba samaksu. Šobrīd norisinās darbs pie “zaļā koridora” izveides, lai mazinātu komersantiem administratīvo slogu un paātrinātu administratīvos procesus darba spēka piesaistes jautājumos.
Uzlabojumi “mazajos” iepirkumos.
Pateicoties LTRK priekšlikumiem Publisko iepirkumu likumā «mazajos iepirkumos» turpmāk piedāvājumu iesniegšanas termiņš tiek izteikts darba dienās. Minētais veicinās godīgu konkurenci, tiks izstrādāti kvalitatīvāki piedāvājumi, kā arī pasūtītājus un pretendentus nostādīs vienlīdzīgākā situācijā.
Uzņēmējdarbības vide Rīgā.
Pateicoties LTRK ir izveidots uzņēmējdarbības atbalsta kontaktpunkts, kas uzlabo uzņēmējdarbības vidi Rīgā, kā arī pašvaldības un uzņēmēju savstarpējās attiecības. Tuvākajā nākotnē plānots aktīvi iesaistīties Rīgas uzņēmējdarbības vides uzlabošanas pasākumu plāna izstrādē, ko plāno sagatavot Rīgas dome.
Godīgas konkurences veicināšana.
LTRK vadošā nevalstiskā organizācija, kas strādā ar godīgas konkurences un konkurences neitralitātes jautājumiem. LTRK regulāri sniedz atzinumus par publisku personu līdzdalību kapitālsabiedrībās, tiekas ar Konkurences padomi, Valsts kontroli, atbildīgajām ministrijām, citām nevalstiskajām organizācijām, kā arī OECD. Tāpat tiek rīkotas diskusijas par brīvu un godīgu konkurenci.
Vietējo uzņēmēju aizsardzība.
Pateicoties LTRK, pārņemot ES regulējumu nacionālajā regulējumā, likumdevējs ir atradis veiksmīgu balansu starp Direktīvas noteikumu pārņemšanu un reģionālajām īpatnībam sodu metodikā, nodrošinot atšķirīgu pieeju naudas sodu dalījumam par negodīgu komercpraksi, kas īstenota tikai Latvijas teritorijā vai kas īstenota ārpus tās jeb starptautiska rakstura pārkāpumiem.
Nekustamā īpašuma attīstība.
Aktīvi iesaistoties LTRK un citām nevalstiskajām organizācijām, valdība, izskatot Informatīvo ziņojumu par rīcības plānu administratīvā sloga mazināšanai nekustamo īpašumu attīstīšanas jomā, apstiprināja gandrīz 60 pasākumu rīcības plānu administratīvā sloga mazināšanai nekustamo īpašumu attīstīšanas jomā. Plāns veidots ar mērķi sabalansēt īpašnieka un sabiedrības tiesības, pārskatot un pilnveidojot procesu, taču nemazinot tiesību tvērumu un drošības prasības.
Ārējo automātisko defibrilatoru uzstādīšanas, ekspluatācijas, uzraudzības kārtība.
Sākotnējā iecere paredzēja obligātu prasību visām publiskajām iestādēm pašām iegādāties un uzturēt defibrilatorus bez valsts atbalsta. Panākts, ka šī prasība tika atcelta, tādējādi defibrilatoru nodrošināšana paliks brīvprātīga. Tas galvenokārt attieksies uz tādām lielām sabiedriskām vietām kā lielveikali, sporta arēnas un kultūras centri, kur defibrilatori jau pārsvarā ir pieejami, un tas ļaus uzņēmumiem elastīgāk pieņemt lēmumus, vienlaikus saglabājot sabiedrības veselības intereses.
Grozījumi Tūrisma likumā.
Aktualizēts jautājums par samazinātās PVN likmes piemērošanu viesnīcām, līdzīgām izmitināšanas vietām un īstermiņa īres mītnēm, atsaucoties uz spēkā esošajiem PVN likuma noteikumiem, kas attiecas uz visiem šiem izmitināšanas vietu veidiem. Saskaņā ar PVN likumu, šīm izmitināšanas pakalpojumu sniedzēju kategorijām var tikt piemērota samazinātā PVN likme, lai veicinātu tūrisma nozares attīstību un sniegtu atbalstu viesnīcu un īstermiņa īres sektoram.
14. Saeimas vēlēšanas
Organizējām diskusijas veselības, satiksmes, finanšu, ekonomikas, vides aizsardzības un reģionālās attīstības un izglītības un zinātnes ministru amata kandidātiem kompetenču padomēs un komitejās – kopumā 13 sēdēs, kā arī īstenojām priekšvēlēšanu debašu ciklu visos Latvijas reģionos. Sagatavojām rekomendācijas gan politisko spēku programmām pirms vēlēšanām, gan sniedzām rekomendācijas, komentārus un ierosinājumus topošās valdības deklarācijai.
Zaļā kursa un ilgtspējas domnīca
Uzsākām īstenot zaļā kursa domnīcas pasākumu ciklu, pievēršoties gan konkrētiem zaļā kursa attīstības jautājumiem, gan vērtējot ārējo ģeopolitisko apstākļu ietekmi uz zaļā kursa mērķu sasniegšanu. Uzsāktais darbs turpināsies 2023. un turpmākajos gados.
Konkurence
Veicināta Konkurences padomes neatkarība, kā arī, pateicoties LTRK iesaistei, tika panāktas izmaiņas piemērojamā maksimālā naudas soda sliekšņos un to aprēķināšanas kārtībā. Proti, tiek nošķirti sodi par nacionālajiem pārkāpumiem un starptautiskajiem pārkāpumiem, tādējādi aizsargājot vietējo uzņēmēju intereses. Tāpat paplašināts sākotnēji iecerētais konsultatīvajā formātā pārstāvēto organizāciju loks.
Sankciju jautājumi
Lielu popularitāti ieguva LTRK organizētais trīs semināru cikls uzņēmējiem “Starptautiskās sankcijas pret Krieviju un Baltkrieviju. Skaidrojums”, ko LTRK rīkoja kopā ar Finanšu nozares asociāciju un citiem partneriem. Seminārs skatīts ne tikai Latvijā, bet arī tuvējās reģiona valstīs.
Trīs jūru iniciatīvas samits
Organizējām nozīmīgāko reģiona Tirdzniecības un rūpniecības kameru apaļā galda diskusiju “Reģionālās drošības nodrošināšana, izmantojot transporta, enerģētikas un infrastruktūras tīklus: kameru loma tajā”. Kopā ar ārvalstu partneriem sagatavojām atbalsta pozīciju Ukrainai.
ES fondu programmas
Turpinājām darbu pie dažādu ANM un ES daudzgadu budžeta programmu pilnveides, panākot pēc iespējas ātrāku un ērtāku finansējuma pieejamību Latvijas uzņēmumiem.
Starptautiskā sadarbība un Baltijas loma tajā
Turpinājām attīstīt LTRK starptautiskās sadarbības kanālus, veicinot Baltijas tirdzniecības un rūpniecības kameru sadarbību, kā arī Eurochambres aktivitātes. Organizējām starptautisko sadarbības partneru IFC/MIGA vizīti Latvijā.
Ēnu ekonomikas mazināšana
Organizējām ikgadējo ēnu ekonomikas konferenci, panācām uz rezultātu orientētu ēnu ekonomikas ierobežošanas politikas plānošanas procesu, kā arī aktīvi iestājāmies pret ēnu ekonomiku veicinošām iedzīvotāju atbalsta aktivitātēm.
Atbalsts globālo tirgu satricinājuma kontekstā
Sadarbojoties ar Ekonomikas ministriju, panācām Eksporta garantiju programmu pagarināšanu, kā arī eksporta tirgu pārorientēšanas atbalsta programmu, mazinot kara izraisīto negatīvo seku ietekmi uz Latvijas uzņēmumiem.
Interešu pārstāvības atklātība
Noslēdzām darbu pie interešu pārstāvības atklātības likuma izstrādes, panākot pēc iespējas plašas nevalstiskā sektora iespējas līdzdarboties politikas veidošanā.
Minimālās VSAOI
Saistībā ar sākotnēji nepilnīgo minimālo VSAOI sistēmu panācām darba grupas izveidi Finanšu ministrijā, kā rezultātā caurlūkoti vairāki ar minimālo VSAOI sistēmu saistīti jautājumi, tostarp sekmējot maksājumu apmēru paredzamību, paplašinot izņēmuma kategorijas, mazinot administratīvo slogu, kā arī panākot autoratlīdzību režīma termiņa darbības pagarinājumu.
ES fondu atbalsts Latvijai
Aktīvi strādājot pie Latvijas nacionālā pie Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna, panācām būtiskākas finansējuma daļas novirzīšanu uzņēmumu energoefektivitātes un digitalizācijas veicināšanai.
Uzņēmumu izdevumu samazināšana Covid-19 kontekstā
Mazināts administratīvais slogs atbalsta saņemšanā un paplašināts saņēmēju loks, atbalsta pieejamību nodrošinot jaundibinātiem un strauji augošiem uzņēmumiem. Tāpat panākta attālinātā darba izdevumu neaplikšana ar papildus darba spēka nodokļiem, kā arī darbnespējas lapu apmaksu no valsts budžeta līdzekļiem.
Latvija 2070
Konferences ietvarā dažādu jomu eksperti nāca klajā ar futuroloģisku skatu uz Latviju teju pēc pusgadsimta, liekot sabiedrībai un lēmumu pieņēmējiem aizdomāties par pasauli, kurā dzīvos nākamās paaudzes, un veidiem, kā mēs varam to ietekmēt.
VID EDS
LTRK aktivitāšu rezultātā novērstas kļūdas VID EDS publiskajās datu bāzēs, mazinot reputācijas riskus uzņēmumiem saistībā ar neprecīzu informāciju par nodokļu parādiem un to apmēriem.
Naudas atmazgāšanas novēršanas un sankciju jautājumi
Aktīvi strādājot ar politikas veidotājiem sekmējām riskos balstītas pieejas iedzīvināšanu, kā arī skaidrojām gadījumus, kuros administratīvās prasības pārlieku apgrūtina uzņēmumu darbību, kā rezultātā Latvijas uzņēmumi finanšu pakalpojumus izvēlas izmantot citās jurisdikcijās.
Administratīvi teritoriālā reforma
Pārstāvējām uzņēmēju intereses saistībā ar ATR, panākot uz uzņēmējiem gulstošā administratīvā sloga apmēru, kā arī nodrošinot pēc iespējas vienkāršu pāreju uz jauno administratīvi teritoriālo modeli.
Uzņēmējdarbības vides pilnveidošana
LTRK aktīvas līdzdalības rezultātā pilnveidots Uzņēmējdarbības vides uzlabošanas pasākumu plāna koncepts, ieviešot efektīvāku nepieciešamo pasākumu identificēšanas un administrēšanas procesu, aizstājot līdzšinējo politikas plānošanas dokumentu ar digitālu vidi, veidojot atgriezenisko saiti un ļaujot pastāvīgi sekot pasākumu ieviešanas progresam.
Publiskie iepirkumi
Panācām papildus administratīvo slogu neradošus uzlabojumus publisko iepirkumu likumā, kā arī sekmējām administratīvā sloga mazināšanos elektronisko iepirkumu sistēmā.
2020.gada pavasarī LTRK bija tieši iesaistīta visu atbalsta instrumentu izstrādē
LTRK bija tieši iesaistīta visu atbalsta instrumentu izstrādē, kas tika veidoti, lai sniegtu atbalstu uzņēmumiem, kas cietuši no Covid-19 negatīvās ietekmes – dīkstāves atbalsts, eksportējošo uzņēmumu atbalsta instruments, ALTUM finanšu instrumenti apgrozāmo līdzekļu un kredītu garantiju nodrošināšanai.
LTRK kopīgi ar citiem partneriem panāca
LTRK panāca, ka darba nespējas lapas tiek apmaksātas no valsts budžeta no pirmās līdz trešajai slimības dienai, ja darbiniekam ir respiratorās sistēmas slimības simptomi un darbinieks nosūtīts veikt Covid-19 testu. Šādā veidā tiek mazināta Covid-19 izplatība uzņēmumos un kopumā mazināta vīrusa izplatība, kā arī ietaupīti uzņēmumu līdzekļi, kas var tikt novirzīti citu operatīvo izmaksu segšanai krīzes laikā.
2020.gada nogalē un 2021. gada janvārī
LTRK sadarbībā ar tirdzniecības nozares komersantiem izstrādāja drošas tirdzniecības prasības, lai varētu atjaunot drošu tirdzniecību, kas stingri regulēta un kontrolēta, nodrošina iedzīvotāju brīvu piekļuvi precēm un ļauj komersantiem turpināt ekonomisko darbību.
LTRK sniedza priekšlikumu sadarbībā ar ekonomikas ministriju
LTRK sniedza priekšlikumu un sadarbībā ar partneriem un ekonomikas ministriju izstrādāja augsta līmeņa apmācību programmu starptautiskās konkurētspējas celšanai perspektīviem un eksportējošiem Latvijas uzņēmumiem.
No 2021.gada uzņēmumi varēs kompensēt savu darbinieku izmaksas
No 2021.gada uzņēmumi varēs kompensēt savu darbinieku izmaksas, kas saistītas ar attālināto darbu neapliekot tos ar algas nodokļiem. LTRK šo priekšlikumu sākotnēji izteica 2020.gada pavasarī, lai veicinātu attālinātā darba īstenošanu un mazinātu vīrusa Covid-19 izplatību.
LTRK līdzdarbojās automazgātavu izbūves noteikumu precizēšanā
LTRK līdzdarbojās automazgātavu izbūves noteikumu precizēšanā, novēršot jau uzsāktu investīciju projektu nepamatotu pārtraukšanu, tādējādi aizsargājot tiesiski veiktas investīcijas.
Ievērojot LTKR paustos nostāju par DRN palielinājumu
Ievērojot LTKR paustos nostāju par DRN palielinājumu, ar 2021.gadu netika ieviesta virkne sākotnēji iecerēto DRN likmju palielinājumu, tādējādi neapgrūtinot uzņēmējus ar papildus finanšu slogu Covid-19 krīzes laikā, kā arī nodrošinot būvmateriālu izstrādei nepieciešamo dabas resursu noieta nesamazināšanos vietējā tirgū.
LTRK panāca, ka 2020.gada vasarā
LTRK panāca, ka 2020.gada vasarā varēja notikt skolēnu nodarbinātības pasākumi, ievērojot visus epidemioloģiskās drošības noteikumus, lai arī sākotnēji šādu nodarbinātības pasākumu 2020.gadā nebija plānots organizēt.
Kopš 2020.gada pavasara
LTRK divas reizes gadā publicē LTRK Ekonomikas indeksu, kas mēra uzņēmumu pārliecības līmeni par ekonomisko situāciju valstī dažādos aspektos.
2020.gada augustā LTRK organizēja debates ar Rīgas domes mēra amata kandidātiem
LTRK organizēja debates ar Rīgas domes mēra amata kandidātiem un vienojās par kopīgi veicamajiem darbiem uzņēmējdarbības vides uzlabošanai galvaspilsētā. 2020.gada rudenī LTRK jau uzsākusi ciešu sadarbību ar Rīgas mēru un vice-mēriem, lai ieviestu fiksētās aktivitātes un panāktu nepieciešamos uzlabojumus.
2019. gadā Saeima pieņēma grozījumus Konkurences likumā
Saeima pieņēma grozījumus Konkurences likumā par valsts un pašvaldību pienākumu nodrošināt godīgu konkurenci un iesaistes uzņēmējdarbībā mazināšanu. 2020.gadā LTRK sniedza atzinumus par publiskā sektora kapitālsabiedrībām, un 2020.gada rudenī notika publiska diskusija par šiem jautājumiem.
LTRK sadarbībā ar Rīgas Ekonomikas augstskolu
LTRK sadarbībā ar Rīgas Ekonomikas augstskolu organizē ikgadējo Ēnu ekonomikas konferenci un aktīvi līdzdarbojas Ēnu ekonomikas pasākumu plāna izstrādē un ieviešanā.
LTRK savulaik iniciēja vienotā nodokļu maksāšanas konta izveidi
LTRK savulaik iniciēja vienotā nodokļu maksāšanas konta izveidi, izmantojot FIFO metodi, kas sāk darboties no 2021.gada 1.janvāra.
LTRK panāca caurspīdīguma principu ievērošanu dzērienu iepakojumu depozīta sistēmas operatora izvēlē
LTRK panāca caurspīdīguma principu ievērošanu dzērienu iepakojumu depozīta sistēmas operatora izvēlē, kā arī līdzdarbojās citās ar atkritumu apriti saistītos jautājumos.
LTRK ilgstoši atbalstījis mikrouzņēmumu nodokļa režīmu
LTRK ilgstoši atbalstījis mikrouzņēmumu nodokļa režīmu kā formātu, kurā uzsākt un attīstīt uzņēmējdarbību. Tomēr 2020.gadā Saeimā apstiprinātie grozījumi MUN likumā netika atbalstīti no LTRK puses.
2019. un 2020. gadā budžeta izstrādes procesā
Budžeta izstrādes procesā un kopumā netiek piedāvātas iniciatīvas, kas paredz nodokļu celšanu, nodrošinot uzņēmējdarbībai nepieciešamo stabilitāti.
2019. gadā panācām Energoefektivitātes nodevas risinājumu komersantiem
Panācām risinājumu komersantiem, kas bija veikuši energoauditu, pēc termiņa, no viņiem neatkarīgu apstākļu rezultātā, atceļot/pārnesot energoefektivitātes nodevas maksājumu. 2020.gadā LTRK parakstīja sadarbības memorandu ar ekonomikas ministriju, lai veicinātu energoefektīvitātes principu ieviešanu un paplašināšanu tautsaimniecībā.
2019.gadā LTRK aktīvi līdzdarbojās diskusijās un priekšlikumu izstrādē
LTRK aktīvi līdzdarbojās diskusijās un priekšlikumu izstrādē, lai Latvija netiktu iekļauta Moneywall “pelēkajā sarakstā” un vienlaikus radītie kontroles un uzraudzības mehānismi un saistītās aktivitātes minimāli palielinātu administratīvo un finanšu slogu uzņēmumiem.
LTRK piedalījusies atbildīgo ministriju darbā
LTRK piedalījusies atbildīgo ministriju darbā, skaidrojot nepieciešamību speciālas komercstrīdu tiesas izveidei, tādējādi nodrošinot ātru un kompetentu komercstrīdu izskatīšanu. Ievērojot LTRK identificētos problēmjautājumus, izstrādāts Ekonomisko lietu tiesas komercstrīdu skatīšanas modelis, ko atzinīgi novērtējušas arī starptautiskās organizācijas.
Darba vidē balstītu mācību principa ieviešana
Darba vidē balstītu mācību principa ieviešana, lai nodrošinātu darba tirgus pieprasījumam atbilstoša darbaspēka sagatavošanu. Tieša iesaiste profesijas standartu aktualizēšanā un izstrādē. Konventu izveide profesionālās izglītības iestādēs, lai stiprinātu saiti starp darba tirgu un mācību iestādi reģionā.
2019. gadā radīts jauns diskusiju formāts ar valdību
2019. gadā radīts jauns diskusiju formāts ar valdību – Krišjāņa Valdemāra forums, kurā nepastarpināti ar nozaru ministriem un valsts augstāko administrāciju diskutēt par valsts attīstības tendencēm.
2018.gadā tika izveidota LTRK Pārtikas komiteja
Tika izveidota LTRK Pārtikas komiteja, tādējādi pilnveidojot Latvijas pārtikas nozares spēlētāju iespējas sekmēt pārtikas nozares politikas attīstību. LTRK Pārtikas komiteja veiksmīgi līdzdarbojusies nozares normatīvo aktu izstrādē, vienojusies uzturēt sadarbību ar Eiropas lielāko pārtikas nozares asociāciju Food Drink Europe (FDE) un sekmējusi pārtikas nozares pašregulācijas mehānismu ieviešanu pārtikas satura uzlabošanai.
LTRK 2018.- 2021.gadā iesaistījās tiesiskā regulējuma izstrādē
LTRK iesaistījās tiesiskā regulējuma izstrādē par KYC Utility jeb klientu padziļinātas izpētes rīku, lai nodrošinātu uzņēmēju iespējas ērti veikt sadarbības partneru pārbaudes, lai nodrošinātu atbilstību naudas atmazgāšanas novēršanas standartiem.
Reversais PVN elektronikai un būvniecības pakalpojumiem
Reversais PVN elektronikai, būvniecības pakalpojumiem, to īslaicīgi no 2018.gada līdz 2020.gadam paplašinot uz sadzīves elektroniku, būvmateriāliem, mazināja ēnu ekonomikas īpatsvaru saistītajās nozarēs. Turpinoties diskusijām par PVN izkrāpšanas mazināšanu, 2020.gadā secināts, ka dalītā PVN modeļa pārņemšana Latvijā šobrīd nav lietderīga, ietaupot uzņēmēju resursus saistībā ar PVN sistēmas izmaiņām.
2018.gadā uzlabota Padziļinātās sadarbības programma
Uzlabota Padziļinātās sadarbības programma, paplašinot gan programmas dalībnieku skaitu, gan iegūstamos labumus programmas dalībniekiem.
Jaunais publiskā iepirkuma likums
Jaunais publiskā iepirkuma likums – iepirkuma plāna sagatavošana un publicēšana gadam, straujāka elektroniskās iepirkumu sistēmas ieviešana.
LTRK paustās bažas par grozījumiem “Darba likumā”
Ievērojot tostarp LTRK paustās bažas, 2018. gada novembrī valsts prezidents Raimonds Vējonis neizsludināja grozījumus “Darba likumā”, kas paredzētu – gadījumos, kad nozares ģenerālvienošanās paredz minimālo algu, kas ir būtiski lielāka par valstī noteikto, uzņēmēji par virsstundu darbu varēs maksāt mazāk.